Pcsibozulanadam olarak sizi karşılamaktan onur duyarım efenim :D

2 Ocak 2013 Çarşamba

ben bir öğretmenim


Merhaba ben Selim. 4 yıllık üniversite eğitimimi tamamladıktan sonra tüm ruhsal bozukluklarım ve tarihi sıçışlarımdaki engin bilgimle KPSS’ de üstün başarı sağladım  ve Beyin’e atamam gerçekleşti. Şimdiye kadar bütün hayatım Sikim denilen bi şehrin ücra bir yerinde (sık ormanlarla çevrili ve yapışkan yağmurların hakim olduğu , nem oranı yüksek Yukarı Sikim’ de) geçmişti. Beyin gibi taşı toprağı altın, özgürlük dolu ve her türlü fantezinin kaynağı bir metropolde yaşayacak olmam beni sevindirdi. Evet artık bir Ben Bilgisi öğretmeni olmuştum. ÖSS zamanı tercih yaparken Vücut Gelişimi yazıp Amakılı öğretmenliğini düşünsem de Sikimden kurtulamam diye vazgeçmiştim. Beyne yerleşeyim, merkezi sinir sisteminden ev bulayım, gerekli işlemleri halledeyim derken geldi çattı ‘pazartesiden nefret ediyorum’ ve ‘bu piçler istiklal marşı okur, müdür şakalaşarak demokratik zeminin bozmadan saç gravat kontrolü yapar. ohoo be az daha uyuyayım’ günleri amk.

İlk günün verdiği heyecanla giydim çizgili parlak takımımı. Gittim okuluma. Girdim sınıfıma. Tam bi kaos ortamı. Beni görünce sustu piçler. Her öğretmen gibi bunları mal yerine koyup tahtaya ismimi yazdım sadece söylemekle kalmayıp. Bu ayrıca bütün yıl göreceğiniz konu ayık olun diye ekledim. Masama oturup sigaramı yaktıktan sonra başladım var olanları yoklamaya. Bu sayede öğrencilerimi de tanıyacaktım.

-  Şarabım?

+burda

-Duvarlarım?

+burda

-Perdelerim?

+kapalı

-aferin

-Saatim?

+yok

-Zamanım?

+çok

-sevdim seni piç

-Hastalıklı düşüncelerim?

+burda (zaman atladı ordan hiç devamsızlık etmez koduğum diye)

-Her türlü ideoloji?

+onlara  çoktan siktiri çektik hocam

-Sex?

+devamsızlıktan atıldı diyollar

-Din?

+afyon var onun yerine

-Aşk?

+sen ne diyon amk

-Mantık?

+burdayım (kesin ilerde ekşici olacak amına kodumun çakma enteli. Senin iyelik ekini sikeyim diye geçirdim içimden)

-Dostlar?

Dostlar!

(mantık atladı ordan onlar ilk hafta gelmezler hocam popülarite meselesi diye. Yanımdaki tahtadan tebeşiri kaptığım gibi fırlattım bunun kafaya,sana sorduk mu piç?.Not defterini çıkarıp  0 attım bi haneye, içim rahatladı bi nebze.)

-Gurur?

Hep bir ağızdan götü başı dağıttı o diye bağırdılar.

Ne oluyor amk demeye kalmadan müdüre hanım girdi içeri. Duygu Siklemezoğlu adı. Ben hemen ceketimi ilikleyip buna sigara ikram ettim. Aldı bu hemen. Bi teşekkür yok mu amk dedim, ama içimden. Havalıydı orospu. Üstündeki takıma rağmen taş gibi görünüyordu amk. Bu öğrencilere içinde müfettiş filan geçen cümleler kuraraktan bir şeyler anlatırken ben öğretmenler odalı, masaya dayamalı konseptli fantezilerimi kuruyordumki kafada, oldu mu hocam ? diyerekten bana döndü. Bozuntuya vermemek için hazır ola geçip siz hiç merak etmeyin efendim deyip gönderdim bunu. Tam batağa 3 piç ayarlayıp masaya oturmuşken  bi adam girdi içeri. Aşkın Beklemezoğlu. Bizim hatunda yanında. Ananızikim karı evli çıktı derken herif müfettişmiş onu öğrendim. Bunları buyur edip sigara ikram ettim Şarabı da çağırdım yanlarına. Bu ne rezillik diye atarlandı herif bana. Sıştık herif cemaatçi mi acaba demeye kalmadan Şarabı attı sınıftan. Almayın böyle tipleri okula diye ekledi bide. Perdeler açık olacak dedi. Hastalıklı düşünceleri sınıf başkanı yaptı. Bacanağının halasının torunuymuş piç. Mantığa dönüp senden bi bok olmaz dedi. Ahaha noldu yarrağm yine yaranamadın kimseye der gibi güldüm ben buna. Herif sınıfın azlığından şikayet edip Heyecanı, Beklentileri, Seksi, Umudu okula getireceksiniz emri verdi. O zaman Melankoli, Romantizim, Hayaller kendiliğinden geri gelir diye ekledi. Biz korkumuzdan altımıza sıçtık, bişey diyemedik herife. Bürokrası sıçmıştı belamıza. Hepimizin üstüydü sonuçta. Ne derse sike sike yapacaktık. Bunların her okulda olması gerektiğini, gözünün üzerimizde olduğunu, gerekli koşulları yerine getirmezsek götümüzü kurtaramıyacağımızı söyleyip gitti herif.

Kaldık müdüremle başbaşa. O hiç bi şeyi iplemeyen, hiçbir türlü duyguyu siklemeyen karı gitmiş, on dakka içinde çökmüş, çaresiz bi kadın gelmişti adeta. Ben de mal olmuş, bizim dolmuşçu Ali Rıza abinin levyesini kafama yemiş gibi olmuştum. Ya herifin dediklerini yapacaktık ya da okul elden gidecekti. Oturup eğitim sisteminin kötülüğünden, aidat paralarının gereksizliğinden ,Yıldız Tilbe’nin tipsizliğinden biraz da akşamki derbiden bahsedip bu işi yapamıyacağımıza karar verdik. Okulu terkedecektik. Biz ‘Eğitim gençliğin afyonudur’ mantalitesiyle girmiştik yolumuza. Romantizm giremezdi aramıza. Aşk siktir olsun gitsindi. Beklentilerin not ortalaması yetmezdi bi kere bize. Seviyeyi düşürürdü amk un çocukları.

Kırk yıllık dost gibi bununla sarılıp öpüştükten sonra arayı açmamaya karar verip ayrıldık okuldan. Döndüm ben evime. Girdim demir küvetime. Duvardaki çatlakları birleştirip küçükken tanrı silueti olarak rüyalarımda gördüğüm ananemin suratına benzetmeye çalıştım. Sağımdaki duvara uzanan kısmın amcığı için yeteri kadar buruşuk olup olmadığına karar vermeye uğraştım. İçtiğim son sigarayı da diğerleri gibi suyuma bıraktım. Kendi küllüğümde yüzdüm. Küllüğe atılmış sakız gibi çektim tüm pislikleri üzerime. İşsizdim artık amk.

Dünyam patronuna götten veren annem kadar ruhsuz, bunu öğrenen babamın kendine niye götten vermediğini sorgulaması kadar çaresizdi yine. Sistem bi kez daha senin amk.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder